måndag 1 december 2008

Ge blod – en god gärning året om!

För ett par dagar sedan var jag och lämnade blod på Kungstappen i Stockholm. Det är en underbar känsla att veta att mitt blod hjälper en annan människa. Dessutom känner jag att jag inte kan förvänta mig att det finns blod till mig den dagen jag behöver om jag inte lämnar själv. Det är en god gärning som inte gör ont och som inte tar lång tid! Jag kan ärligt säga att det jag tycker är mest jobbigt med att lämna blod är att dra bort plåstret på armen efteråt. För varje gång man lämnar blod får man välja en present, jag och min sambo samlar på de fina Rörstrandsmuggarna som syns på bild nedan. Vet inte om de finns på alla blodcentraler, men i alla fall på Kungstappen. Under muggarna står det ”Blodgivare ger med hjärtat”. Så ge en gåva med hjärtat i jul!

Pepparkakshuset på bilden vet jag inte vart det är köpt, en present som kommer fram och ger mysig stämning såhär i juletider!

1 kommentar:

Fredrik sa...

instämmer helt!
men ont gör det ju :-o usch jag är livrädd för nålar, svettas som en idiot varje gång det är dags och F är fortfarande skärrad sen sist han lämnade så han har paus..

/C