onsdag 30 juli 2008

Det blev en ny kudde!

Jag har äntligen lärt mig att använda min nya symaskin! Har tidigare inte orkat läsa instruktionsboken för att lära mig hur man spolar undertråd, trär undertråd osv, men när jag väl gjorde det visade det sig att det inte var så svårt alls! Så nu har jag fått synoja!

Inspirerad av den underbara bloggen http://www.blandkuddarobusigabarn.blogspot.com/ sydde jag därför en ny kudde till soffan (eller kanske sovrummet när det är omgjort?). Nedan är bild på kuddens framsida och baksida. Ska köpa ett vitt band och sy fast så det går att knyta ihop den där bak med två rosetter. Ser ju inte ut som ett proffs har sytt den men jag är nöjd med resultatet, har ju trots allt inte sytt en kudde sen mellanstadiet!

Älskar för övrigt tyget som faktiskt kommer från IKEA (Berit-serien, 59 kr/m). Tänkte sy fler kuddar av samma tyg, om du kommer på någon fin kombination så tar jag gärna emot tips!

3 kommentarer:

Villa Nordåker sa...

Kudden ser jättefin ut! Det är kul att sy, bara man kommer på hur man ska göra.

Bella sa...

Vilken fin kudde! Vad duktig du är :-)

Smått och gott hos Lina sa...

Den blev ju jättefin! Va duktig du är, speciellt med tanke på att du nyss läste instruktionsboken till symaskinen :-)

Ha det bra!
Lina