onsdag 23 juli 2008

En kruka med rätt känsla

Igår när jag och familjen var ute på en liten promenad i stan kom jag över denna underbara kruka! Hittade den på den inspirerande inredningsbutiken Gåvan på Östermalm. Nedsatt var den också så jag tyckte det var ett riktigt fynd! 100 kr (ord pris 240 kr). Vart den ska stå och vilken typ av blomma som passar i är inte bestämt. Tyckte helt enkelt om den och köpte den! Det här är en kruka med rätt känsla!

Jag och sambon har kommit fram till att vi inte vill ha vad vi kallar "livlösa" saker i vårt drömhem. Med det menar vi massproducerade saker utan riktig känsla. Sådant som känns sterilt och livlöst. Vi vill ha möbler och annan inredning som ger en känsla av värme och liv. Till min stora förvåning och glädje verkar det även som sambon tycker om det lantliga och lite romantiska (jag trodde han skulle tycka det var för feminint och puttinuttigt).

Inga kommentarer: