måndag 21 juli 2008

Våra favoriter

Jag och sambon funderade en stund på frågan: ”vad är din favoritsak/möbel i hemmet?”. Sambon svarade matbordet och soffan och jag svarade soffan och sekretären jag fått av min mamma. Tyckte det var lite roligt att i alla fall en sak var gemensam! Jag gillar ju förstås köksbordet också och sambon tycker sekretären är fin. Gemensamt har vi också att vi gillar tavlorna vi har här hemma, de är speciella eftersom de är målade av släktingar till oss. Dessa saker har vi bestämt ska bli en utgångspunkt när vi nu gör om i vårt hem. Sakerna förmedlar den känsla vi vill förmedla .

På bilden nedan kan ni se en bit av soffan. Är dock inte alls nöjd med kuddarna men gillar gardinen som är med på bild. Skulle vilja hitta några kuddar som passar bra med gardinen (se närbilden) så lämna gärna tips! Kanske vita? Men skulle nog gärna vilja ha mer än en färg på kuddarna för att få en mysigare känsla...




Nedan ser ni sekretären som jag fått av min mamma. Vet inte alls vart den kommer ifrån eller hur gammal den är. Mamma tyckte att den behövdes målas om men jag tycker den är vacker som den är! Tavlan är jag inte jättenöjd med, den är fin men skulle nog passa bättre på en annan plats. Tanken är att vi ska sätta upp familjefoton på den väggen. Vet dock inte vad jag ska ha för typ av ramar? Tips? Kanske finast att blanda olika typer av ramar av samma färg?


Inga kommentarer: