söndag 20 juli 2008

Nytt projekt!

Hittade denna förvaringskista på Blocket för 50 kronor. Tyckte om modellen på den och storleken. Tanken är att vi ska förvara kuddar och överkast i den nu när vi ska förvandla sovrummet till ett drömsovrum.


Frågan är vilken färg jag ska måla den i? Inredningsstilen vi strävar efter är en blandning av New England / Upper East / Lantligt / Romantiskt (inte helt klara på den punkten alltså). Funderar antingen på VIT eller någonting i denna stil (Cape Cod på EM): http://www.em.com/index2005.asp?avd=sortiment&sub=serier&sida=sortiment_produkt&Modell=Cape%20Cod&ProductType=33102

Vad tycker DU? Tänken är att ha en vit säng och antagligen vita sängbord...

5 kommentarer:

Min lya och jag sa...

Hej!!

Tycker att du ska måla den vit. Men det beror ju självklart på vilken färg du ska ha i övrigt i sovrummet.

Själv så var jag väldigt förtjust i mörka möbler förut och har några kvar än idag,men jag har tröttnat på det,vitt känns mera stilrent och tidlöst. Men det är vad jag tycker. Lycka till i ditt val!!

nica sa...

Tack för svaret :-) Ja visst är vitt tidlöst och verkligen snyggt! Men frågan är om det blir för vitt om övriga möbler kommer att vara vita? Betsar jag den mörk först och tröttnar så kan jag alltid måla den vit sen kanske?

Himmelbit/Njut en smula sa...

Jag tycker absolut att du ska måla den vit. Då kommer den smälta in perfekt om ni ska ha vit säng och vita sängbord. Vill du ha lite mer färg kan du ju alltid ha det på gardiner, överkast, kuddar eller slänga en fin pläd över kistan.

Det var jättefin!! Skulle också vilja ha en sån.

Ha det toppen!

Smått och gott hos Lina sa...

Vilket fynd! Tycker absolut du ska måla den vit. Som Himmelbit säger kommer den att smälta in fint i rummet. Sen kan du ju skriva något fint på den också om du vill.

Ha det bra!
Lina

nica sa...

Ja ni har nog rätt! Har sett en vitmålad på bild förut och tyckte den var jättefin. Då ser den säkert inte lika klumpig ut heller (för den är ganska stor ca 50x60x100). Gillade idéen om att skriva något fint på den! Tack för era åsikter :-)